Jak rozwijają się zdolności językowe u dzieci neuroróżnorodnych?

PRACOWNIA NEUROBIOLOGII PROCESÓW JĘZYKOWYCH Instytut Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego zaprasza do wcięcia udziału w badaniu naukowym, dotyczącym rozwoju językowego u dzieci neuroróżnorodnych.

Poszukiwane są dzieci w wieku 5-7 lat (dziewczynki i chłopcy) z podejrzeniem lub diagnozą:

  • spektrum autyzmu
  • ADHD
  • rozwojowego zaburzenia języka/afazji rozwojowej/DLD/opóźnionego rozwoju mowy 
  • oraz dzieci bez diagnozy

Przebieg badania:

Badanie będzie składać się z 4 spotkań (w tym testy psychologicze, badanie EEG oraz fMRI) w trzech corocznych seriach. Za każdą serię spotkań przewidujemy wynagrodzenie w wysokości 1000 zł oraz upominki dla dzieci. Szczegółowy opis każdego spotkania znajduje się na stornie projektu – Opis spotkań z dziećmi

Spotkania będą odbywać się w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN ul. Ludwika Pasteura 3 w Warszawie.

Czynniki kwalifikujące do udziału w badaniu:

  • Brak wady słuchu, chorób neurologicznych/psychicznych i urazów mózgu
  • Brak opóźnienia w rozwoju psychicznym i fizycznym
  • Brak metalowych elementów w ciele (np. aparat ortodontyczny, pompa insuliny)
  • Jednojęzyczność (dziecko nie było długo za granicą, oboje rodzice są Polakami, na co dzień posługuje się językiem polskim)
  • Dobry ogólny stan zdrowia

Więcej informacji oraz link do ankiety wstępnej znajdują się na stronie projektu – Jak rozwijają się zdolności językowe u dzieci neuroróżnorodnych?

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: neurorozwoj@nencki.edu.pl